Srogie zimy, upalne lata, obfite deszcze. W ciągu kilku lat Twój metalowy garaż może już nie prezentować się tak atrakcyjnie jak na początku. Jest to całkowicie naturalne, że metalowa powierzchnia garażu z czasem pokrywa się rdzą. Powinieneś możliwie szybko reagować na pojawiającą się korozję, gdyż w porę usunięta, nie zaatakuje całego obiektu.
Malowanie blaszaka w czterech krokach
Jeśli odpowiednio przygotujesz się do prac remontowych, odnowisz swój garaż równie profesjonalnie jak firma remontowa.
Potrzebne Ci będą: gruboziarnisty papier ścierny, obrotowa szczotka druciana lub elektryczna szlifierka do metalowych powierzchni, środek antykorozyjny jako baza pod farbę, wałek, pędzel, farba lub lakier do metalu wybranych kolorach, rozpuszczalnik do odtłuszczania powierzchni, kawałki blachy do łatania, szpachla do metalu, szczotka z miękkim włosiem lub odkurzacz przemysłowy. Wszystkie przedmioty dostępne są w marketach budowlanych.
Pierwszym zadaniem jest dokładne oczyszczenie garażu z liści, błota, mchu i innych zanieczyszczeń. Nie zapominaj o tym, że najwięcej brudu gromadzi się na dachu garażu.
Następnie dokładnie oszlifuj miejsca pokryte rdzą. Najszybciej wykonasz to drucianą szczotką, ale mniej widoczną korozję wystarczy, że przetrzesz grubym papierem ściernym. Jeśli korozja przebiła się na wylot metalowej ściany, wówczas niezbędna jest szpachla do metalu, którą uzupełnisz luki. Większe dziury trzeba załatać blaszkami, przyklejając je klejem.
Oczyszczony, oszlifowany, wygładzony metal, warto pokryć specjalnym preparatem antykorozyjnym. Stworzy on dodatkową ochronę przed rdzą na przyszłość.
Ostatni krok, to oczywiście malowanie. Najwygodniej malować garaż szerokim wałkiem, zaczynając od dachu, który pokrywa się farbą głównie w celu stworzenia dodatkowej ochrony antykorozyjnej. Następnie malujemy ściany i drzwi. Pędzlem docieramy do trudniej dostępnych miejsc, kantów i rogów itp. Garaże blaszane pokrywa się minimum 2 warstwami farby. Między nałożeniem jednej a drugiej warstwy musisz odczekać minimum 24 godziny lub stosować się do instrukcji dołączonej do farby.
Warto wiedzieć, że:
Powinieneś malować zewnętrzne oraz wewnętrzne ściany garażu blaszanego.
Prace naprawcze najlepiej wykonuj wiosną lub latem, w ciepłe i suche dnie.
Jeśli garaże są bardzo mocno pokryte korozją, wówczas musisz wymienić zardzewiałe ściany, drzwi, dach czy nawet całe metalowe poszycie obiektu.
Malowanie przebiegnie znaczniej szybciej, jeśli zamiast wałków i pędzli skorzystasz ze specjalnego pistoletu do malowania. Tylko musisz posiadać pewne doświadczenie w obsłudze tego sprzętu do malowania.
Warto poprosić kogoś do pomocy, przy niektórych trudniejszych pracach.
Z pomieszczenia garażowego zacznij korzystać dopiero, gdy zakończysz wszystkie prace i odczekasz 2 doby, aż wyschnie farba.